Friday 15 December 2017

Mcx moving average


Pięć systemów funduszy powierniczych, które co roku zwracały średnio 20 punktów procentowych Dla inwestorów, którzy chcą inwestować w akcje przez następne 20 lat, ważne jest znalezienie programów funduszy wspólnego inwestowania z udokumentowaną historią. ET określa pięć programów MF, które istnieją w ciągu ostatnich 20 lat i zwracały średnio 20 każdego roku Reliance Growth Fund Fund Manager: Sunil Singhania Przede wszystkim fundusz typu midcap, z pewną ekspozycją na akcje o dużej kapitalizacji, fundusz był ulubionym inwestorzy podczas tegorocznej hossy z lat 2003-2007, kiedy to jej aktywa szybko rosły. Chociaż zarządzający funduszem szybko przeniósł się do gotówki w czasie krachu giełdowego w latach 2008-2009, spóźnił się z wdrożeniem go w miarę, jak odzyskiwały rynki. Doprowadziło to do pogorszenia wyników w tym okresie. Inwestorzy o wyższym ryzyku, chętni do obstawiania na średnim poziomie, mogą być narażeni na ten fundusz, mówią zarządzający majątkiem. Franklin India Blue Chip Fund Dobry program dla inwestorów po raz pierwszy w funduszach akcji, analitycy rekomendują go ze względu na jego spójność i jakość wybierania akcji. W ciągu ostatnich dwóch dekad funduszowi udało się zachować filozofię polegającą na trzymaniu się bluechipów przy zachowaniu zdrowych bilansów i udało się uniknąć sektorów lub zasobów dynamicznych. W rezultacie system ma tendencję do osiągania gorszych wyników w rajdach, napędzanych przez rozpęd w krótkim okresie, ale ostatecznie przejmuje się w długim okresie. Zarządzający funduszem: Prashant Jain Około 18 000 rupii aktywów jest największym funduszem inwestycyjnym funduszy inwestycyjnych w kraju. Produkt jest jednym z niewielu, które mają tego samego zarządzającego funduszem przez ostatnie 20 lat. To także być może jedna z największych sprzedaży tego funduszu. Jain jest zaufany przez menedżerów ds. Bogactwa za jego silne przekonanie, o którym wiadomo, że gra się przez dłuższy czas. Jednak krótkoterminowe słabe wyniki sfrustrowały wielu nowych inwestorów. Niektórzy wyrażali obawy, że fundusz stracił swoją zwinność ze względu na swoją wielkość. Finansowi planiści rekomendują ten fundusz wyłącznie dla inwestorów o horyzoncie inwestycyjnym powyżej 5 lat i tych o wyższym ryzyku. Kierownik funduszu Birla Sun Life Advantage Fund: Satyabrata Mohanty Fundusz wielostronny, ma swój udział w wzlotach i upadkach. Fundusz przeszedł okresy zmienne z powodu dużej ekspozycji na kilka akcji i sektorów w początkowej fazie. Sprawdził się dobrze w 1999 r., Na czele z osiągnięciami w zakresie IT, farmacji i FMCG. Jednak wysoki poziom narażenia na technologię spowodował, że jego zyski zostały później usunięte. Mohanty twierdzi, że skoncentrował się na tym, aby teraz pozycjonować się ze zmieniających się cykli biznesowych i wierzy w identyfikację zasobów wzrostu. Program jest zalecany dla osób podejmujących wysokie ryzyko, chcących przeżyć cykl odnowy gospodarczej. Franklin India Prima Fund Fund Manager Manager: R Janakiraman Fundusz jest jednym z najbardziej spójnych wykonawców w środku i małej przestrzeni. Inwestowanie w fundusze o średniej i małej kapitalizacji jest zazwyczaj uważane za ryzykowne, ale programowi udało się uniknąć gwałtownych fluktuacji jego wyników. Zarządzający funduszem czasami dodaje kilka dużych zapasów, które mogą wynosić około 10-15 jego wielkości portfela, aby obniżyć profil ryzyka. Choć nie jest to fundusz najlepiej zarabiający, to konsekwentnie bije średnią kategorii i pozostaje w czołówce średnich funduszy środkowoeuropejskich. Wiadomo, że fundusz zidentyfikował zwycięzców akcji, takich jak Torrent Pharma, Finolex Cables i Amara Raja Batteries w ciągu ostatnich trzech lat. Bądź na bieżąco z nowościami biznesowymi dzięki aplikacji The Economic Times. Pobierz teraz NowUwaga: Wykresy doesn8217t obsługują Internet Explorer. Lepiej współpracować z Mozilla Firexfox, Google Chrome, Opera, Safari, Operamini, Android Browsers. Jeśli nadal masz problemy z ładowaniem wykresów, spróbuj wyczyścić pamięć podręczną i sprawdź. Supertrend to strategia handlowania przy użyciu Traop Stoploss Trading. Supertrend jest strategią dla traderów systemowych, która zarabia na popularnym rynku i traci na bocznym rynku. Dowiedz się więcej o Supertrend tutaj Zielona Up Arrow reprezentuje Kup Sygnał Czerwona Strzałka w dół reprezentuje Sell Signal Zielona linia reprezentuje Trailing stop dla Longów na zamknięciu świecy (nie intrlayout stoploss) Czerwona linia reprezentuje Trailing stop dla szortów na zamknięciu świecy (nie intraday stoploss ) Filtr. 200 EMA (żółta linia) działa jak filtr nadrzędny, aby usunąć część szumu w sygnałach transakcyjnych. Cechy 1) Sygnały nie odmalowują, a sygnały kupna i sprzedaży są ustalane na podstawie zamknięcia świecy. 2) Dodano funkcję czasu pozostałego do śledzenia, ile sekund pozostało do zamknięcia świecy. 3) Multitimeframe Dashboard śledzi sygnały Supertrend w różnych ramach czasowych. 4) Sentymentalny pulpit nawigacyjny, który śledzi sentyment na rynku. aby uzyskać więcej informacji o tym, jak korzystać z informacji o nastrojach rynkowych poniżej. 5) Itrend Ribbon (Red and Green Band) poniżej wykresów świecowych. Multitimeframe Dashboard śledzi Sygnały Handlowe (Raporty PL, Trailing Stops, Kiedy Sygnał Przybył, W jakiej cenie Sygnał przybył) w różnych ramach czasowych 5 min, 15 min i 60 min. Powyższe wykresy przedstawiają sygnały supertrend tylko przez 5 minut. Jednak nasi stali goście chcieli wiedzieć, co dzieje się w innych ramach czasowych, które prowadzą do panelu multitimeframe. Jeśli jesteś użytkownikiem amibrokera i chciałbyś mieć tę strategię na swoim komputerze, pobierz kod AFL dla Supertrend Multitimeframe Dashboard tutaj. Supertrend to koncepcja handlu systemowego o długich tradycjach. Jednak dzięki wprowadzeniu superumiejętności z filtrem 200EMA możemy odfiltrować niektóre niepożądane szumy w systemie. Jeśli chcesz nauczyć się handlować supertrendem z filtrem 200 EMA przejdź do wideo tutaj Kup, czy sygnał kupna suptrend trwa, a świeca powyżej 200 EMA Wyjdź Kup, jeśli supertrend pokazuje sygnał wyjścia Krótki, jeśli sygnał sprzedaży suptrend trwa, a świeca poniżej 200 EMA (czerwony Strzałka) Exit Short, jeśli supertrend pokazuje sygnał wyjścia Sentimental Dashboard jest dodawany w dziale live charting (NSESignals and MCX Signals Section), aby zmierzyć siłę na rynku. Sentymentalny pulpit nawigacyjny pokazuje 8 wartości historycznych dla wielu ram czasowych, takich jak 15 min, godzin i codziennie). Odczyt wynosi od 0-100. Prawy największy miernik wskazuje najnowszą wartość. Zwiększenie odczytu wskazuje na możliwość poruszania się rynku w trendzie wzrostowym, a malejąca wartość wskazuje na możliwy trend zniżkowy. Można przyjąć 15 minut, aby uchwycić bardzo krótkookresowe ruchy na rynkach (krótkoterminowe intraday, zwłaszcza w przypadku utrzymywania pozycji w przedziale 15 minut 2 godzin). Jednak 60 min sentymentalny da większą jasność co do trendu na dowolny dzień (To dla handlowców utrzymujących swoją pozycję w dowolnym miejscu od 1 godziny 8 godzin). Natomiast Daily Sentimental Meter zapewni większą jasność na temat przeniesień pozycji przeniesienia do następnego dnia. Ten sentymentalny pulpit ma sens bardziej dla dyskretnych traderów, którzy chcą wejść w trend najwcześniej i wyjść bliżej szczytu, ale nie ma to większego znaczenia dla System Traders. Co to jest czas pokazany na wykresach powyżej? To 5 minut wykresów i aktualizacji co 5 minut z ograniczonymi danymi historycznymi. Alternatywnie możesz skorzystać z bezpłatnych interaktywnych wykresów lub subskrybować nasze usługi platformy premium, aby uzyskać większą kontrolę nad wykresami, niestandardowymi ramami czasowymi, niestandardowymi wskaźnikami i profesjonalną obsługą klienta. Supertrend to strategia transakcyjna w ciągu dnia No Supertrend to strategia typu carry-forward, a nie strategia intraday. Jeśli handlujesz supertrendem, musisz przenosić swoją pozycję każdego dnia, każdego tygodnia. Jak gracze Intraday mogą skorzystać z tej strategii Sentymentalny pulpit pomaga ludziom w decyzji handlowej, jak grać w trend śróddzienny. Jaka jest wygrywająca proporcja strategii handlowej w przeszłości Z przeszłych danych historycznych, wskaźnik wygranych waha się w przedziale 38-44 w długim okresie dla różnych instrumentów handlowych po pośrednictwie, poślizgu i innych podatkach. Jednak jeśli planujesz obrót tą strategią, przetestuj strategię od końca, aby zrozumieć naturę systemu transakcyjnego. Jaka jest maksymalna ciągła strata, jaką może wygenerować system transakcyjny Od 2017 r. Po analizie historycznej w Nifty Futures (dane 5min), można wyciągnąć wniosek, że do chwili obecnej możliwe są 8-10 kolejnych strat, które mogą się różnić w zależności od różnych ram czasowych i różnych instrumentów handlowych. Jak wejść i wyjść Wejście powinno się opierać na zamknięciu 5min świecy barowej. Handel powinien zostać wykonany z 5sek po ukończeniu 5 minut świecy. Wymiana handlowa nie powinna być zakończona przed ukończeniem 5-minutowych słupków. Czy mogę handlować za pomocą żywego wskaźnika Kupuj lub Sprzedawaj Wykresy pokazane na rynku to badanie charakteru systemu transakcyjnego, aby poprawić swoją wiedzę na temat systemu transakcyjnego. Jeśli handlujesz w oparciu o te sygnały kupna i sprzedaży, rób to na własne ryzyko. rynki nie będą odpowiedzialne za poniesione straty. W jaki sposób handlować przy użyciu pulpitu nawigacyjnego Multitimeframe Multitimeframe, aby zobaczyć, co dzieje się w innym przedziale czasowym. Jednak Supertrend nie jest strategią multitimeframe, a wyższe ramy czasowe często wiążą się z większym ryzykiem. Lepiej jest trzymać się ramek 5 minut, aby uzyskać lepszą kontrolę ryzyka w długim okresie. Jak handlować zielonymi i niebieskimi wstążkami pokazanymi poniżej wykresów Te zielone i czerwone wstążki nazywa się wstążkami iTrend. Wstążki iTrend to nic innego jak dodatkowe filtry, które pozwalają uniknąć baty w naszych transakcjach. Zastrzeżenie. Przedstawione tu wykresy służą wyłącznie celom edukacyjnym do badania zachowania rynku za pomocą wskaźnika SuperTrend. Kupuj i sprzedawaj Sygnały nie są tutaj przeznaczone do prawdziwych transakcji. Jeśli handlujesz w oparciu o te sygnały kupna i sprzedaży, rób to na własne ryzyko. rynki nie są odpowiedzialne za dokładność danych ani za poniesione straty. Wymagane Zrzeczenie się Rządu USA Reguła CTFC 4.41 Obrót kontraktami futures zawiera znaczne ryzyko i nie jest odpowiedni dla każdego inwestora. Inwestor może potencjalnie stracić całość lub więcej niż początkowa inwestycja. Kapitał podwyższonego ryzyka to pieniądze, które można stracić bez narażania bezpieczeństwa finansowego lub stylu życia. Należy brać pod uwagę tylko kapitał podwyższonego ryzyka, który powinien być wykorzystywany w obrocie, a tylko podmioty posiadające kapitał wysokiego ryzyka powinny rozważyć obrót. Wyniki osiągane w przeszłości niekoniecznie świadczą o przyszłych wynikach. ZASADA TRYBU KTÓRYCH 4.41 HIPOTETYCZNE LUB SYMULOWANE WYNIKI WYNIKÓW MAJĄ PEWNE OGRANICZENIA. WYOBRAŹ SIĘ DO RZECZYWISTEGO REJESTRACJI WYDAJNOŚCI, SYMULACJA WYNIKÓW NIE REPREZENTUJE RZECZYWISTEGO TRADINGU. RÓWNIEŻ OD OKRESU, W JAKI SPOSÓB TRADY NIE ZOSTAŁY WYKONANE, REZULTATY MOGĄ ZOSTAĆ ZGODNE Z KOMPENSACJĄ WPŁYWU, JEŚLI JAKIEKOLWIEK, NA NIEKTÓRE CZYNNIKI RYNKOWE TAKIE JAK PŁYNNOŚĆ. ZRÓŻNICOWANE PROGRAMY HANDLOWE W OGÓLNYM ZAKRESIE PODLEGAJĄ PRZEDSTAWIENIU FAKTOWANIU, ŻE ZAPROJEKTOWANI Z KORZYSTANIE Z HINDSIGHT. NIE ZAPEWNIA ŻADNEGO OŚWIADCZENIA, ŻE WSZELKIE RACHUNKI BĘDĄ PRAWDOPODOBNIE OSIĄGNĄĆ ZYSK LUB STRAT PODOBNE PODCZAS TYCH OSÓB. Wszystkie transakcje, wzory, wykresy, systemy itp. Omówione na tej stronie lub w reklamie mają jedynie charakter poglądowy i nie są interpretowane jako konkretne zalecenia doradcze. Wszystkie pomysły i materiały przedstawione w niniejszym dokumencie mają wyłącznie charakter informacyjny i edukacyjny. Nie opracowano nigdy żadnej metodologii handlowej ani handlowej, która mogłaby zagwarantować zyski lub zapobiec stratom. Referencje i przykłady użyte w niniejszym dokumencie są wyjątkowymi wynikami, które nie dotyczą przeciętnych ludzi i nie mają na celu reprezentować ani gwarantować, że ktokolwiek osiągnie takie same lub podobne wyniki. Transakcje oparte na systemach Trend Methods są podejmowane na własne ryzyko na własne konto. To nie jest oferta kupna lub sprzedaży kontraktów futures. Copyright 2018 Marketcalls Usługi finansowe Pvt Ltd middot Wszelkie prawa zastrzeżone middot I Nasza mapa witryny middot Wszystkie znaki logo Znak towarowy należy do ich odpowiednich właścicieli. Dane i informacje są podawane wyłącznie w celach informacyjnych i nie są przeznaczone do celów handlowych. Ani strony marketcalls. in, ani jej promotorzy nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy lub opóźnienia w treści, ani za jakiekolwiek działania podjęte na ich podstawie. Można sprawdzić najnowsze informacje o wersji sprzętu (TUTAJ). Aby zobaczyć najnowsze ceny zniżkowe na sprzęcie GPS, kliknij (TUTAJ). Wszystkie zrzuty ekranu Garmin są dostępne dzięki uprzejmości Ron Henderson i jego G7ToWin. CO ROBI ODBIORNIK GPS Odbiornik GPS (GPSR) odbiera sygnały radiowe i nie przekazuje niczego w dowolne miejsce. GPSR zapewnia, jako swoją główną funkcję, możliwość zlokalizowania OBECNEJ POZYCJI w dowolnym miejscu na planecie. Zwykle może to zrobić z dokładnością około 6 do 8 metrów z 95 pewnością w zależności od przeszkód na niebie. Niektóre modele mają również wbudowane (lub możliwe do załadowania) mapy, aby umożliwić oglądanie na ekranie GPSrs aktualnej pozycji. Również wybrane modele będą otrzymywały poprawki WAAS, co daje dokładność od 3 do 4m 95 czasu, jak pokazano (TUTAJ), ZAPEWNIONY twój jest czysty. WAAS jest bardziej podatny na pokrycie drzew niż poza WAAS. UWAGA: Aby GPS mógł się włączyć, musi otrzymać COMPLETE komunikat nawigacyjny, który trwa 30 sekund, aby przesłać z każdego satelity. Jeśli się poruszasz, najmniejsza blokada z gałęzi drzewa lub odbicia od budynku uniemożliwi doskonały odbiór, więc cykl 30 sekund jest powtarzany - w kółko. Najlepiej trzymać urządzenie w idealnym stanie, aby sygnały do ​​urządzenia nie migotały i nie niszczyły odbioru. Po zablokowaniu i nadążeniu, występuje zbyt duża nadmiarowość sygnału, urządzenie pozostanie zablokowane nawet przy częściowym odbiorze sygnału. Najpierw pobierz blokadę, a następnie podróżuj dalej MAPY: Ogólnie rzecz biorąc, najnowocześniejszy sposób tworzenia mapy z obecnymi mapami NavTeq (używanymi przez GArmin) i TeleAtlas (używanymi przez TomTom) jest taki, że Twoja pozycja na mapie będzie dość dokładne. Jednak niektóre mapy są oparte na amerykańskich mapach TIGER Census Bureau (takich jak Garmins, Old Roads and Recreation i nowszych Garmin Topo US 2008), które mają błędy rzędu dziesiątek lub setek stóp. Niektóre mapy (takie jak mapy świata lub wbudowane mapy podstawowe zawierają większe błędy). Mapy są ciągle ulepszane, ale świat jest duży, a liczba twórców map pracujących nad poprawą map konsumenckich jest niewielka. Niektóre (w większości typu mapowania) GPSR-y mają możliwość ZNALEZIĆ lokalizacje takie jak: UM-y (punkty zainteresowania), takie jak restauracje, szpitale, centra handlowe, rynki, obiekty policji, hotele, garaże, banki i inne podobne miejsca, pojedyncze adresy, skrzyżowania dróg, miasta, punkty drogi i podobne. Ta zdolność jest bardzo różna i musisz badać, co chcesz ZANIM kupujesz jednostkę. Te GPSR wyposażone w mapy nie są zwykle wyposażone w dane, aby ZNALEŹĆ bardziej niejasne interesujące miejsca, takie jak cmentarze, baseny i wiele innych podobnych. Jednakże, jeśli już znasz Względność, powiedzmy, cmentarz, wtedy GPS może wskazać ci prawo do tego. Odbiorniki GPS i oprogramowanie map stale otrzymują więcej funkcji. Poniżej znajduje się opis najpopularniejszego obecnie dostępnego sprzętu i oprogramowania. Ponieważ poszczególne produkty nie zawierają wszystkich dostępnych funkcji, mam nadzieję, że ta opinia pozwoli ci być bardziej świadomym kupującym i zestawić połączenie produktów niezbędnych do uzyskania funkcji, których potrzebujesz .. Garmin Mobile-Navigation Receivers: podsumowanie najważniejszych funkcji tego typu odbiorników: Generowanie trasy punkt-punkt z mapami automatycznego trasowania MapSource. Present-Position to destination Automatyczne generowanie trasy w urządzeniu. Gumowe odcinki trasy łączą się z krzywymi ulic. Prowadzenie trasy z dużą strzałą, która przewiduje zwroty i zakręty uliczne. Przełącz na ekrany śledzące, gdy zbliżasz się do zakrętu. Mapa zmienia poziom zbliżenia podczas zbliżania się do skrętu trasy. Wyświetlaj punkty POI użytkownika, motele, restauracje itp. W pobliżu aktualnej pozycji. Automatyczny wyświetlacz Next Cross Street. Automatyczne odwrócone wideo o zachodzie słońca. Tekst stanu jazdy opisuje obecną lokalizację i nadchodzące skręty. Mapy mogą znaleźć wybrane adresy ulic. Nowe jednostki w samochodzie Dostarczają instrukcje mówienia tekstem za mowę MAPS: Te modele są dostarczane z wstępnie zainstalowaną mapą - zazwyczaj City Navigator NT (Nowa technologia, zaawansowana kompresja). ROUTING: Dzięki automatycznemu trasowaniu, użytkownicy mogą wprowadzić adres lub punkt docelowy, a jednostki obliczą trasę i podają instrukcje skręt po zakręcie podczas nawigacji po trasie. GPS pokazuje ruchomy kursor na ruchomej mapie, pokazujący Twoją pozycję na wewnętrznej mapie GPSR. W miarę zbliżania się skrętu mapa przełącza się na podgląd śledzący, aby pomóc w wizualizacji potrzebnej tury. Dwa ostrzeżenia są wypowiadane przed turą. Garmin nuumlvi 760780: Te jednostki są bardzo podobne do jednostek 660680 (poniżej), więc tylko znaczące różnice zostaną tu odnotowane. NOWE FUNKCJE: Nagrywanie tracklog. Automatyczne sortowanie wielu miejsc docelowych w celu zapewnienia efektywnej trasy. Cztery kolejne funkcje FM są wyświetlane w wersji MSN Direct 780, niż są wyświetlane w 680. Wyświetlanie ograniczenia prędkości dla wielu autostrad i dróg międzystanowych. Nowa antena wewnętrzna znajduje się w serii nuvi 200, a nie w antenie typu "flip-out". Gdzie jestem funkcją bezpieczeństwa. Moje dane do zarządzania ulubionymi, trasami i ścieżkami. Ulepszone funkcje FM Prezentacja w 780. Ostatnia pozycja (po zdjęciu z mocowania) Funkcja Gdzie jest mój samochód. Garmin nuumlvi 660680: The nuumlvi 660 ma około 760, sprawdź najnowsze ceny promocyjne (TUTAJ). Ma system operacyjny i mocowanie podobne do StreetPilota c550. ale jest nieco większy (ale lżejszy) z ekranem o przekątnej 4,3 cala (480 x 272 pikseli), w porównaniu z ekranem 3,5 cala 350 (320 x 240 pikseli) i 7200 s 480 x 234. Ten rozmiar ekranu wydaje się bardziej idealny dla samochodowy GPS. Urządzenie jest całkowicie ekran dotykowy tylko z przycisku zasilania. Ale ten przycisk spowoduje także szybki dostęp do menu VolumeBrightness lub przełącznika wyjścia audio do menu głośnika FM TransmitterInternal. Jasność ekranu jest wystarczająca do prowadzenia światła słonecznego, ale głośniki nie są tak wyraźne, jak w modelu c550. Są one dostarczane z zainstalowanym City Navigator NT dla szczegółów i adresów na poziomie ulicy, a także z listą najbliższych restauracji, hoteli, bankomatów itp. W USA i Kanadzie w 1.87 GB pamięci wewnętrznej. (Pozostało około 570 MB dla innych map lub danych.) Jednak bez płyty CD z wczytaną mapą nie można zarządzać swoimi Punktami orientacyjnymi i Osobistymi UM. W Europie nuumlvi 660 jest wyposażony w szczegółowy zasięg map ulic Europy Zachodniej. Obsługiwane są również dane na karcie SD. Urządzenie ma nowy, bardzo czuły odbiornik GPS SiRF Star III i zawiera wewnętrzną ładowalną baterię. Zamknięcie anteny do zapamiętanej pozycji wyłącza odbiornik GPS, a następnie jest wystarczająco małe, aby zmieściło się w kieszeni koszuli. Pakiet zawiera również zestaw GTM 20-odbiornik-odbiornik FM, kabel adaptera zapalniczki samochodowej. USŁUGI RUCHU RUCHU FM: Istnieją dwie służby ruchu FM. TMC (Traffic Message Channel) i MSN Direct. Pakiet 660 zawiera kombinację GTM 20, kabel adaptera odbiornika sygnałów drogowych TMC. Pakiet 680 zawiera kombinację GDB 50, kabel adaptera odbiornika MSN Direct. Jednak model 680 jest również kompatybilny z odbiornikiem TMC GTM 20. Istotna różnica polega na tym, że usługa ruchu TMC wyświetla tylko ruch. Usługa MSN Direct (w 680) wyświetla informacje o ruchu drogowym, pogodzie, cenach gazu, czasach filmu i (w 780) dodaje wyświetlacze: Wiadomości, Zapasy, Lokalne wydarzenia i Ulubione w Internecie (Wyślij do GPS). W rejonie Atlanty MSN Direct korzysta z większej liczby stacji monitorujących ruch niż TMC, co zapewnia bardziej szczegółowe wyświetlanie zmieniających się warunków ruchu. Jeśli chodzi o rzeczywistość, MSN Direct wydaje się również lepszy. Mimo że rejestrujesz te jednostki w określonym mieście, działają one w każdym większym mieście, które ma tę usługę. Wiemy, że pracują w Atlancie, Memphis, Nashville, Denver i San Francisco. Garmin StreetPilot c550: ten przenośny (tylko 9,2 uncji w porównaniu do GPSmap 76C przy 8,3 uncji) StreetPilot c550 ma około 760 (lub o 190 mniej niż StreetPilot 7200). Jest gotowy do użycia zaraz po wyjęciu z pudełka dzięki wstępnie załadowanym mapom i wielu opcjom. Urządzenie ma wewnętrzną ładowalną baterię i zapewnia taką samą, łatwą w użyciu nawigację, jak seria c300 dzięki takim usprawnieniom jak bezprzewodowa technologia bezprzewodowa Bluetooth, zintegrowany odbiornik komunikatów drogowych i odtwarzacz MP3. Urządzenie przetestowano za pomocą oprogramowania Ver. 4.10. Ma tylko przycisk ONOFF i regulację głośności pokrętła po prawej stronie. Wewnętrzna bateria zasilała urządzenie przez około osiem godzin podświetleniem 50. To urządzenie ma nowy, wysokiej czułości odbiornik GPS SIRF-III, zapewniający szybsze czasy pozyskiwania i utrzymujący sygnał pod gęstym ulistnieniem i w pobliżu miejskich drapaczy chmur. Ekran jest bardzo ostrym, o przekątnej 3 12 przekątnej, odczytywanym światłem słonecznym TFT. Ekran jest jaśniejszy niż seria c300, z jednym z ekranów o najwyższej rozdzielczości (320x240), które omówiliśmy. Pamięć masowa ma 1,94 GB pamięci wewnętrznej z około 667 MB na pozostałe dane i mapy. Interesujące jest to, że urządzenie jest gotowe do nawigacji po włączeniu, tak jakby odbiornik działał w tle po wyłączeniu urządzenia. StreetPilot 7200 - duży ekran dotykowy, radio XM: to urządzenie ma (bardzo) duży ekran o przekątnej 7 cali i jest przeznaczone do współpracy z XM Radios XM NavTraffic, aby wyświetlać informacje o ruchu i pogodzie na mapach. Usługa XM Radio musi zostać zakupiona: podstawowa usługa roczna wynosi 142,45, roczna usługa XM NavTraffic to 47,88, a opłata aktywacyjna 14,99 - łącznie 205,32 EUR za pierwszy rok, jeśli jest wypłacana rocznie. Urządzenie jest fabrycznie wyposażone w mapy ulic całego USA, Kanady i Puerto Rico. Jedyną różnicą pomiędzy 7200 i 7500 jest to, że 7500 ma żyroskop do martwego przeliczania i może dostarczyć wskazówek, gdy utracono satelitę. Radio XM dostarczy również notowania giełdowe w czasie rzeczywistym oraz 160 kanałów muzyki i wiadomości. Jedynym przyciskiem na 7200 jest przycisk zasilania. Wszystkie pozostałe funkcje są dostępne za pośrednictwem ekranu dotykowego lub za pomocą pilota na podczerwień. Nowością jest to, że urządzenie wymawia nazwy automatycznego przekierowania na ulice i autostrady. 7200 obsługuje zarówno punkty POI dostarczone przez użytkownika, jak i dostarczone przez użytkownika. Dane punktu trasy, trasy i trasy są przesyłane do iz urządzenia za pośrednictwem kabla USB. Cztery przełączalne źródła dźwięku to: Wewnętrzny plik MP3, wewnętrzna książka audio w formacie Audible, dźwięk przez linię AV i dźwięk z odbiornika XM. Urządzenie ma własny głośnik wewnętrzny lub może nadawać przez radio samochodowe FM. Ekran dotykowy StreetPilot 26102620: To był pierwszy model firmy Garmins z palcowym ekranem dotykowym do wprowadzania danych i sterowania oraz przechowywania map do 2 GB kart pamięci Compact Flash i interfejsu danych USB do ładowania map i wprowadzania danych. Karta CF o pojemności 2 GB pomieści wszystkie mapy CityNavigator (1,44 Gb) dla USA (w tym AlaskaHawaii) i mapy objętych obszarów Kanady. 2620 jest fabrycznie załadowany wszystkimi mapami na kompaktowym dysku twardym. To urządzenie ma zintegrowaną antenę GPS w urządzeniu i jest zaprojektowane tak, aby pasowało do górnej części deski rozdzielczej i zapewnia wskazówki wizualne i dźwiękowe do poruszania się po samochodzie na nieznanych ulicach i drogach. Dostępny jest zasilany bateryjnie pilot na podczerwień, dzięki czemu pasażerowie mogą zaprogramować urządzenie nawet z tylnego siedzenia. WSZYSTKIE funkcje SP2610 są dostępne zarówno z jednostki głównej, jak i pilota. StreetPilot 2610 ma bardzo dobry interfejs użytkownika. Dostępne są cztery przyciski dla głównych funkcji (PAGEmark, MENUroute, FINDrecent i SPEAKvolume. (Pierwsza funkcja wymaga chwilowego naciśnięcia przycisku, druga wymaga przytrzymania przycisku przez około 2 sekundy.) Nowością w SP 2610 jest to, że jest zaprojektowany bez wewnętrznych baterii i działa TYLKO po podłączeniu do zewnętrznego źródła zasilania o napięciu od 10 do 24vdc. W wyjątkowy sposób (do sprzętu firmy Garmin) SP 2610 automatycznie włącza się i wyłącza za pomocą zasilania z zewnętrznego przewodu zasilającego. urządzenie włącza się i wyłącza ręcznie w razie potrzeby SP2610 został zaprojektowany od podstaw, aby ekonomicznie zastąpić kombinację oprogramowania GPSMapier ComputerMapping, którego wiele używa do manewrowania wokół miast w Stanach Zjednoczonych. Te starsze samochody nie dostarczają tekstów do wypowiadane instrukcje dotyczące jazdy: StreetPilot-III: Garmins StreetPilot III był ich pierwszym modelem z automatycznym routingiem pozycji do adresu i poleceniem głosowym. y Program mapowania Navigator, który (z wykorzystaniem map NavTeq) posiadał najbardziej szczegółowe mapy dróg i ulic dla mieszkańców USA dostępne dla USA. W momencie wydania SP-III, obszar zasięgu USA dla City Navigator był tylko 120 największymi obszarami metropolitalnymi. Poza tymi obszarami metra ulepszone mapy podstawowe obejmują cały USA z mapą głównych autostrad i autostrad międzystanowych. Jeden region z 10 różnych predefiniowanych regionów w USA i Kanadzie jest dostarczany bezpłatnie. Inne kody odblokowujące regionu można kupić (TUTAJ). SP-III umożliwia użytkownikowi automatyczne wyznaczanie trasy przy użyciu zarówno CityNavigator, MetroGuide USA-4, jak i Mapy bazowej. W związku z tym przy użyciu mapy bazowej, która może być routowana, możesz automatycznie prowadzić trasę z adresu w Nowym Jorku do San Francisco z załadowanymi tylko sekcjami mapy CityNavigator dla NYC i SFO. SP-III to jedyny automatyczny system, o którym wiemy, że może wykonywać tego rodzaju trasy międzymiastowe bez potrzeby ładowania pośrednich map z jednego regionu do drugiego. SP-III to najtańszy Automatyczny Nawigator Samochodowy (z głosem) i jeden z najlepszych wykonawców. GPS-V (i StreetPilot z serii StreetPilot, StreetPilot ColorMap i StreetPilot-III z wkładami pamięci flash), mogą wgrywać dowolne mapy Garmins MapSource na CD. Odbiorniki SP na pierwszy rzut oka wyglądają jak napompowane G-III. Jednak w ich obszernych wnętrzach znajdują się znaczące innowacje sprzętowe i programowe. StreetPilot i ColorMap wymagają pomocy oprogramowania zewnętrznego do wskazania najszybszego routingu punktowego. Garmin MetroGuide USA z oprogramowaniem MapSource 4.03 lub nowszym może zapewnić przesyłaną trasę dla SP i SPCM. Gumka jest niezbędna, aby urządzenie mogło wykonywać instrukcje "zakręt po zakręcie". Ulice StreetPilot-III i GPS-V (oraz mapy z nimi dołączone) nie wymagają pomocy komputera w celu wygenerowania automatycznych tras. GPS-V: ta jednostka w skali szarości była wszechstronnym nawigatorem, który jako pierwszy dostarczył automatyczne wyznaczanie trasy, szczegółowe mapowanie i (WAAS) w kompaktowym podręcznym GPS. Przyszedł z MapSource City Select CD z NavTeq, który daje dostęp do szczegółowych map na poziomie ulicy z lokalizacjami restauracji, hoteli i innych usług. Użyj GPS-V, aby wyszukać lokalizację i automatycznie obliczy trasę i poprowadzi Cię do miejsca docelowego ze szczegółowymi wskazówkami i słyszalnymi sygnałami dźwiękowymi ostrzegającymi o zbliżających się obrotach. Możesz przełączać wyświetlacz z pozycji poziomej, do zamontowania na rowerze lub desce rozdzielczej pojazdu, do pionowej, do użytku ręcznego. G-V jest wizualnie identyczny i funkcjonalnie podobny do G-III, ale z autoroutingiem. Jednostki z kolorowym układem ręcznym oferują teraz automatyczne obliczanie trasy MAPS: Chociaż modele te są dostarczane z mapami bazowymi, wymagają one CitySelect, CityNavigator lub MetroGuide-4 do automatycznej nawigacji samochodowej na poziomie ulicy. Mogą również działać z nie-routingiem MetroGuide-5, niebieskimi wykresami, mapą świata i innymi produktami mapowymi Garmin. Tylko mapy dostarczone przez Garmin mogą być przesłane do urządzenia GPS firmy Garmin (Z WYJĄTKIEM). Pamięć map została naprawiona dla wcześniejszych jednostek, ale teraz modele x są dostarczane z kartami microSD do przechowywania map. Jednostki kolorów zawierają gniazdo USB do szybkiego przesyłania map i mogą być zasilane za pomocą komputera. DISPLAYBATTERY: Modele kolorowe są czytelne w świetle słonecznym z 256-kolorowym transrefleksyjnym wyświetlaczem TFT. W pomieszczeniach, podświetlenie sprawia, że ​​ekran jest dobrze widoczny, a na zewnątrz przy pochmurnej pogodzie zobaczyliśmy, że wyświetlacze są jasne i czytelne bez podświetlenia. Nowa technologia sprzętowa Garmins zapewnia dłuższą żywotność baterii. Garmins twierdzi, że 30 godzin na dwóch alkalicznych komórkach AA wydaje się być odpowiednie do przerywanego użycia bez podświetlenia. Normalny rozładowania baterii ma niski 62 ma, a przy pełnym podświetleniu ma 160 ma. S (i Vista) jest dla czujników: seria czujników Garmin, która obejmuje 76S, 76CS, 60CS, Vista i Vista-C, ma dodatkowy elektroniczny kompas i barometr. Nie mamy 76CS ani 60CS do przejrzenia, ale te czujniki zostały ocenione w naszych ocenach GPSmap 76S, Vista i Vista-C. BAROMETERCOMPASS: W przeciwieństwie do mapy GPS 76ap, GPSmap 76CS i Vista C nie pokazują ciągłego odczytu wysokości GPS. Wszystkie pola danych pokazują wysokość barometryczną. Dostęp do wysokości GPS można uzyskać ze strony satelitarnej, naciskając przycisk MenuFind, a następnie wybierz opcję GPS Elevation. To jest jednorazowe czytanie i nie jest ciągłe. Podobna procedura jest wymagana w oryginalnym systemie Vista. Jednak Vista nie ma funkcji barometru, tylko wysokość barometru. W trybie automatycznej kalibracji wysokość GPS systemu Vista-C wydaje się skalibrować wysokość barometryczną. W przeciwieństwie do oryginalnego ciśnienia znormalizowanego w Vistas, barometr Vista Cs nie podnosi się ani nie opuszcza, kiedy idziesz w dół i w górę. Jednostki z kompasem elektronicznym mogą włączać i wyłączać kompas za pomocą jednego przycisku, aby oszczędzać energię akumulatora. SENSITIVITYACCURACY: To może być nasza wyobraźnia, ale jednostki kolorów wydają się mieć lepszą czułość niż jednostki w skali szarości. Wszystkie jednostki mają zdolność (WAAS), która poprawia dokładność pozycji w obszarze (AREA) zasięgu WAAS. Poza tym obszarem obsługa jednostek z włączoną funkcją WAAS spowoduje zmniejszenie dokładności. Nie przeprowadzono dokładnych testów dokładności dla żadnej z jednostek kolorów. JEDNOSTKI SPECJALNE Dakota 20: najnowsza ręczna seria Garmin to model Dakota. Jest to mniejsza, skalowana wersja serii Oregon i wydaje się trafić w niższą cenę dla klientów, którzy nie chcą płacić wyższej ceny za Oregon. Przeznaczony jest na rynek zewnętrzny, taki jak wędrówki, zwiedzanie i polowanie. Jest lżejszy i mniejszy od Oregonu i wydaje się również bardziej wytrzymały. Dakota wydaje się pasować do tej samej kategorii popularnej serii podręcznej eTrex, ale jest urządzeniem nowej generacji z interfejsem dotykowym. Istnieją dwie wersje serii Dakota: Dakota 10, która jest podstawową wersją sprzedającą około 290 i Dakota 20, która dodaje 3-osiowy elektroniczny kompas, wysokościomierz barometryczny, możliwość dodania dodatkowej pamięci za pomocą gniazda kart microSD, i bezprzewodowo udostępniać dane innym urządzeniom zgodnym z Garmin, takim jak OregonColorado. Dakota 20 sprzedaje za 349. Jednostki Dakota nie są dostarczane z wstępnie załadowanymi danymi mapy, ale mają około 900 MB pamięci wewnętrznej dostępnej dla kompatybilnych produktów mapowych Garmin. Dakota została zaprojektowana do współpracy z nowym darmowym programem Garmins BaseCamp. który jest nastawiony na zarządzanie punktami drogi, trasami i ścieżkami. Po podłączeniu Dakoty do BaseCampu będą wyświetlać się nie tylko waypointy, trasy, tory, ale także wszelkie skrzynki, które załadowałeś, a także możesz uzyskać dostęp do wskazówek, logów, opisów itp. Wprowadzone zmiany zostaną zapisane w Dakota po wyjściu z programu. Dakota obsługuje także nową funkcję Garmins, Custom Maps, w której możesz wgrać własne mapy. Niedrogi program, który zamieni mapy topograficzne DRG US 1: 24 000 DRG na mapy km. (Wymagane w przypadku map niestandardowych) to G-Raster. Oregon 550: nowa i ulepszona seria Oregon 550 dodaje wbudowany aparat fotograficzny o rozdzielczości 3,2 megapiksela, z automatycznym geokodowaniem miejsca wykonania zdjęcia, kompasem z trzema osiami, zapewniającym dokładne odczyty niezależnie od sposobu trzymania urządzenia i tego, co mówi Garmin, jest lepsza widoczność z ekranem dotykowym. Model 550 i 550t, który dodaje wstępnie załadowane mapy topograficzne 100k w Stanach Zjednoczonych, również korzysta z najnowszych ulepszeń oprogramowania wbudowanych w oryginalne jednostki Oregon (sześć miesięcy częstych aktualizacji wersji beta). Oprócz kamery i elektronicznego kompasu o trzech osiach, 550 ma barometryczny wysokościomierz i możliwość bezprzewodowego udostępniania innych kompatybilnych urządzeń Garmin. Oregon 550 ma podobny pakiet, jak poprzednie modele Oregon. Zawiera jednak ładowarkę NiMH, która ładuje cztery akumulatory na raz. Jednak pakiet zawiera tylko dwie baterie do ponownego ładowania. 550 obsługuje również działanie z litowymi lub alkalicznymi AA. Istnieje bardzo krótki przewodnik szybkiego startu, a instrukcja obsługi znajduje się na płycie CD-ROM. Jest to jednak instrukcja dla wszystkich modeli Oregon, od 200 do 550t. Nie jest tak szczegółowy w odniesieniu do funkcji, jakie bym sobie życzył. Colorado 400t: The Colorado 300 to ta sama jednostka, ale bez wstępnie załadowanych map TOPO. Możesz załadować oprogramowanie Garmins TOPO 2008 do 300, chociaż jesteś ograniczony do ilości segmentów map, które możesz załadować. Mapy topografii cieniowania terenu wyglądają spektakularnie na ekranie. To naprawdę robi ogromną różnicę, od tradycyjnego płaskiego widoku, zwłaszcza w terenie górskim. Ekran ma 16-bitową głębię kolorów i rozdzielczość 240 x 400 pikseli w porównaniu z ośmiobitowym kolorem ośmiobitowym GPSmap 76Cs i 160 x 400 pikseli. Ulepszony ekran jest pierwszym, który pokazuje cieniowanie TOPO US 2008 na ręcznym urządzeniu Garmin. Przyciski poprzednich jednostek Garmin zostały zastąpione przez funkcję sterowania Rock and Roller. Dzięki temu możesz obsługiwać Colorado tylko jedną ręką. Inne funkcje są podobne do serie GPSmap 76c i 60C. Oregon 400t: To urządzenie ma wysokościomierz barometryczny, elektroniczny kompas 2-osiowy i możliwość bezprzewodowego udostępniania innych kompatybilnych urządzeń Garmin. Ma ten sam 16-bitowy ekran o wysokiej rozdzielczości, jak w Kolorado, z wyjątkiem tego, że urządzenie jest w pełni ekran dotykowy. Oregon 300 to ta sama jednostka, ale zamiast wstępnie załadowanych map TOPO, ma mapę bazową Ameryki Północnej z cieniowaniem terenu. Używa innego chipsetu GPS, wersji STMicroelectronics (różni się od tego, co jest w Kolorado). Daje to opcji Oregonix HotFix, przechowywanie informacji almanachu GPS, aby umożliwić szybsze pobieranie, gdy jednostka była wyłączona przez maksymalnie trzy dni. Oregon ma również plik strefy czasowej, aby automatycznie określić swoją lokalizację i strefę czasową, zamiast wymagać wprowadzania danych przez użytkownika. Odkryliśmy także, że Oregon zapisze Twoją ostatnią lokalizację jako plik. gpx, podobnie jak jednostki motoryzacyjne firmy Garmin, które mają funkcję Gdzie jestem. Zapisanie zrzutu ekranu jest bardzo łatwe w Oregonie. Przejdź do Setup, Display, a następnie włącz zrzut ekranu. Naciśnięcie przycisku zasilania zapisze bieżące zrzuty ekranu. Możesz uzyskać dostęp do tego obrazu bitmapowego, podłączając urządzenie Oregon do komputera i znajdując je w folderze o nazwie scrn. Widok trójwymiarowy Możesz uzyskać realistyczny widok terenu, który Cię czeka, przewijać widok za pomocą strzałek, a także powiększać i pomniejszać widok. Udostępnianie bezprzewodowo System Garmins ANT umożliwia wymianę punktów, skrzynek lub tras między innymi urządzeniami zgodnymi z Garmin. Jest to dobra funkcja do wymiany danych z przyjaciółmi lub znajomymi, których spotykasz na szlaku. Możesz łączyć się tylko z jedną jednostką naraz, a geocache przesyłają tylko podstawowe informacje o punkcie orientacyjnym. Nie można wymieniać żadnych opisów, podpowiedzi ani dzienników z skrzynek. Możesz wymieniać dane między jednostkami Oregon, a także między Oregonem a Garminem Kolorado. Geocaching The Oregon szybko staje się ulubionym miejscem w Geocachers, dzięki elektronicznemu buforowaniu. Skrzynie są przechowywane oddzielnie od twoich punktów, co uniemożliwia im zaśmiecanie twoich punktów. Tryb geocaching jest bardzo pomocny, jeśli jesteś członkiem Premium Geocaching, ponieważ możesz uzyskać informacje o pamięci podręcznej, w tym o ostatnich kilku dziennikach i podpowiedzi automatycznie ładowanych do GPS. (Kiedy rejestrujesz firmę Oregon w serwisie garmin, kwalifikujesz się do 30-free członkostwa premium) eTrex VistaLegend-Color: Są to uaktualnione pakiety eTrex VistaLegend. Jedną z głównych różnic między Vista-C z jego kompasem elektronicznym i innymi czujnikami koloru Garmin jest to, że urządzenie jest POZIOME, aby uzyskać najlepszy odbiór (jedyny sposób, w jaki elektroniczny kompas może działać) jest najważniejsze dla pracy geocaching. Te urządzenia mają tylko połączenie USB i brak aktywnego gniazda antenowego. Obie jednostki mają 24 MB pamięci mapy - tak samo jak stara Vista i zachowują przycisk Click Stick, aby utrzymać jednostkę jedną z najmniejszych na rynku. Nowy kolorowy wyświetlacz ma 176 x 220 pikseli i 1,3 W x 1,7H. To porównuje się z 160 x 288 pikseli i 1,1 W x 2,1 H dla VistaLegend. Tak więc ekran kolorowy nie jest tak wysoki, ale jest szerszy. Krytykowaliśmy rozmiar tekstu w poprzednich modelach eTrex jako trudny do odczytania, ponieważ tekst był tak mały, ale Legenda i Vista-Cs są znacznie ulepszone, a mapa i tekst są łatwiejsze do odczytania, a teraz uważamy je za zadowalające. Mapa GPS 76 (S) - Color: Są uważane za jednostki morskie. Zasadniczo są one identyczne z 60C, ale fizyczny układ jest inny i ma ponad dwa razy więcej pamięci mapy niż cena ulicy wynosząca tylko 35 więcej. Na przykład 76 pamięci to 8 MB, 60C to 56 MB, a 76C to 115 MB. 76 i 76C zawierają informacje o pływach podczas gdy 60C robi. Moduły 76C (S) mają również nową zdolność USB do przesyłania dużej mapy oprócz gniazda szeregowego i aktywnego gniazda antenowego. Jednostki S zawierają również elektroniczny barometr i kompas. Jednostki kolorów mają więcej opcji ekranu użytkownika niż jakakolwiek jednostka, którą sprawdziliśmy. Zobacz przykładowe ekrany (TUTAJ). Miłym dodatkiem do 76C jest kontrola właśnie tego, który z wielu ekranów jest rzeczywiście wyświetlany. Dostęp do tej funkcji można uzyskać za pomocą Menu, Menu, Sekwencja stron. Urządzenie ma taki sam rozmiar jak mapa GPS 76 (S) firmy Garmin, ale z nieco mniejszym wyświetlaczem (1,5 W x 2,2 H, a 76 S 1,6 W x 2,2 H). Rozmiar wyświetlacza jest dokładnie taki sam jak w 60C. GPS 60-Color: GPS-60C wydaje nam się nowym GPS dla wszystkich. Wyposażony jest w oprogramowanie Basemap i POI CD, które umożliwia przesyłanie i pobieranie punktów, tras i ścieżek. Jednostki zapewniają 56 MB pamięci mapy, dla map (dodatkowych kosztów). Tak jak każdy poprzedni model Garmin był ulepszony w stosunku do poprzednich modeli, GPS 60C będzie miał wszystkie dostępne funkcje GPS, w tym automatyczne trasowanie, z wyjątkiem podpowiedzi głosowych. GPS 60C ma zarówno gniazdo USB, jak i starsze okrągłe złącze kabla szeregowego. W przeszłości Garmin dokonał segmentacji rynku GPS na outdoor, marine, car navigator i lotnictwo. Model 60C wykonuje dobrą robotę w aplikacjach Nawigacja w samochodzie i na zewnątrz, a także dobrą pracę z nawigacją morską. Ta kombinacja będzie pasować do wielu potrzeb ludzi. Jednostki te nie mają funkcji automatycznego wyznaczania trasy GPSmap 76S: 76S jest fizycznie taki sam jak 76, ma tę samą rozdzielczość ekranu (ale ma 24 MB pamięci mapy zamiast 8 MB dla 76). Również tracklog został zwiększony do 5000 punktów kontrolnych, a kolory sprawy są odwrotne. Jednostka ma wewnętrzny barometr, który znacznie różni się od barometru Vista. Po pierwsze, system Vista wywołuje ustawienie barometru lokalnego biura pogodowego Normalizowane ciśnienie, w którym 76S nazywa to ciśnieniem Barometru. W Vista odczyt ciśnienia znormalizowanego zmieniałby się odwrotnie, gdybyś podróżował w górę iw dół. (Odczyt barometru nie powinien się zmieniać podczas przesuwania w górę iw dół, z wyjątkiem zmian ciśnienia atmosferycznego). 76S zawiera również elektroniczny kompas. Wygląda na to, że jest taki sam jak w Vista, z tym, że ma większy wyświetlacz. Jest on aktywowany, gdy urządzenie porusza się wolniej niż określona prędkość. When calibrated on a non-metallic flat surface in a magnetically undisturbed area, the 76S heading accuracy was within the spec limit of 2deg. Although no warning is displayed when batteries are replaced (as with the Vista) the unit should be re-calibrated in order to retain its 2deg accuracy. By holding down the Page key, one can quickly turn the compass ON and OFF as needed. The barometer and GPS altitude are constantly combined with a filter to provide the best measure of altitude. GPSmap 76: I s quite a lot of GPS for the money. What does it have going for it A larger, higher-resolution screen than the eTrex series, (WAAS ), map or marine navaid capable, many customizable options, all buttons on the front for easy access, and features not found on other Garmin units. The unit superficially looks like an eMap with the same screen size and key layout above the screen with a layout similar to the G-III. The screen is 180x240 pixels as compared to the eMaps 120x160 and the G-IIIs 100x160. The unit is somewhat bulkier, weighing (with NiMH batteries) 228g as compared to the eMaps 196g, but lighter than the G-III 251g. However, the GPS does fit in a shirt pocket. The unit is surprisingly light for how large it is this allows the unit to float. The GPSmap 76 has 8MB of memory, and if you are a G-III or G-12Map user, this is a good upgrade. You can load all of Garmins map types, although only one MetroGuide area, so there you may be a little cramped. The unit does support the address look up and next-intersection features like the eMap. eTrex Summit: Is an upgraded eTrex package with the addition of a built-in electronic compass which shows your receiver heading even when you are not moving, and an altitude profiling system showing a profile of your elevation movement along your route of travel. These new features are made possible by a built-in electronic flux-gate compass, and barometric altimeter. The compass is compensated by the user turning around slowly twice in an interference free area. The compass display changes from direction-traveled to direction-pointed depending on a user selectable minimum speed and time. Readouts include maximum and average Ascent and Descent distances and rates. The altitude profile can also indicate pressure changes over time. The Summit has the highest resolution tracklogs while walking of any Garmin receiver. See plots (HERE ). Garmin Software Compatibility: All Garmin hand-held receivers are compatible with all the map software programs we have tested that use the NMEA 0183 Ver. 2.02.3, 4800 baud standard for real-time tracking. Later units and firmware revisions have Garmins PVT protocol so that switching back and forth between NMEA and GARMGARM modes is no longer necessary to change from position tracking to data uploaddownload when using a compatible external mapping or support software. G7ToWin. Can download (the last listed) Route, Waypoints and Tracks retaining the 10 characters in the Waypoints and Routepoint names. During this process G7ToWin can create. SA456789 files that show the data on Delormes Street Atlas (but not Street Atlas 2003). G7ToWin can also upload these files back into the GPS with the 10-character names and original Symbols preserved. Routes that rubber-banded before downloading will rubber-band again after uploading, and old 6-character archived waypoints can also be uploaded. Another feature of this program is that it can download and display as. bmp files the screens of most all Garmin units. GARMIN MAPSOURCE MAPS: Garmin MapSource (MS) has the ability to uploaddownload waypoints, routes, and tracks to and from (most) Garmin GPS receivers. With Ver. 4.03 and CitySelect, CityNavigator or MetroGuide USA maps, it can also automatically create a best route between selected points. One doesnt have to have a mapping receiver to take advantage of MSs data-handling features. MS can be used to create routes on the map and then upload these routes to the GPS. Tracks and waypoints downloaded to MapSource can be edited - allowing eliminating wayward track segments. With this version MS can now display and record real-time tracks from a receivers NMEA output or the Garmin mode, PVT output (Position, Velocity, Time). See examples of WorldMap maps (HERE ) and USA Topo maps (HERE ). Some receivers require a flash memory cartridge for these maps. They can be purchased as follows: 8MB (60), 16MB (90), 32MB (120), 64MB (195), and 128MB (310). USA Topo set of three CDs (100) is a later Garmin map product. Topographic data is added to street-level maps. These contain contour lines and extensive small stream data for the USA. The road database is 20 to 30 years old, but are more accurate than those in the RampR CD or any version of Street Atlas. They are: AlaskaHawaii, USA West (Setup), and USA East. Areas to be selected are now rectangles of various sizes in a grid. Contour lines are those of the USGS 1:100,000 topo maps and are in multiples of 10 meters to 50 meters, depending on terrain steepness. On the larger lakes, elevation contours (not depth contours) are also shown. In addition, nautical navaids for the 50 states are provided, including radio beacons, RACONs, fog signals, river, harbor, and other lights, day beacons, and lighted and unlighted buoys. Wrecks and obstructions such as shipwrecks, submerged rocks, obstructions and other hazards to nautical navigation are displayed. WorldMap CD maps contain many Nautical Navaids around the US coast and the rest of the world. The streethighway detail and accuracy, however, are relatively poor. Several Garmin, Lowrance, and Magellan WorldMap examples are shown (HERE ) and (HERE ). Garmin Hand-held Units: The G-12XL was introduced in January 1997 to replace the single channel G-45(XL), the GPS-12 Little Brother in June 1997, the G-II in April 1997 and the G-III in Oct. 1997 (all no longer in production). The first handheld mapping GPS from Garmin was the G-III (350 v. 2.04) released in Jan. 1999. (Map CDs run from 75 to 150). Next came the G-12Map (330 v. 2.04) in Oct. 1999, eMap (250 v. 2.50) released in Nov. 1999, and the eTrex released in July 2000. Then came the eTrex Summit. LegendVista. and later the GPSmap 76 in 2001. The GPS-V Autorouting receiver arrived in October 2001. In 2002 we have the GPSmap 76S (sensors). The GPS 60-Color appeared in 2003, and the GPSmap 76(S)-Color and eTrex LegendVista Color in 2004. NOTE: The Color series now all contain an automatic route calculation feature. Mapping: Mapping GPSs include a base map of all the Interstate, most of the state routes, railroads, rivers, and shorelines in the Western Hemisphere with seven levels of detail. An International version contains road maps of most countries in the rest of the world, and the Atlantic versions have higher-detailed maps of Europe. The eTrex Summit is the only non mapping GPS we have reviewed lately, but it contains features new to hand-held GPS receivers. Basic features of the hand-held units: At least 500 waypoints storage, 20 routes of 30 or 50 routepoints, and 2,000 to 10,000 trackpoints. All have a Track Back feature that converts a track to 30 to 50 routepoints providing steering directions to navigate the Track Back route - either way. All current units have icon symbols for waypoints. Erasure of Track Back waypoints is now easier with delete by symbol. All have a serial data or external power capability. A three-way cable provides for both. External Antennas: The receiver performance in the Garmin GPS receivers is good enough in many cases, so that an external antenna will not be necessary. Reports indicate that you may need an external active antenna to maintain continuous coverage under difficult terrain and tree cover conditions. Garmin makes three active antennas, the GA-26(C) and GA-28 (29) for the G-IIG-III() series receivers BNC connector and the GA-27(C)for the MCX connectors of the G-12XL, eMap, and GPSmap 76. C designates a low-voltage version. The GA-28 (or low-voltage GA-29) pole mounted marine antenna comes with a 30 cable. An MCX to BNC adapter cable is available if necessary. Garmin receivers are also compatible with most 3rd party amplified GPS antennas as well as Garmin brand. Tri-M is the only other antenna vendor making an amplified external antenna compatible with Garmins MCX antenna connector. Some general differences are: The G-12 and G-12XL have internal antennas. The G-II, G-III(), and StreetPilot (ColorMap and III) have rotateable external antennas with a BNC connector. The G-12XL, G II, G-III(), GPSmap 76, and StreetPilot (ColorMap) have powered jacks for remote antennas, but the G-12 and eTrex series have no external antenna capability. The eTrex Legend and GPSmap 76 have fixed 8MB of map memory, Vista 24 MB, and the 60C 56 MB. Only the G-12XL, G-12Map, eMap, GPSmap 76, GPS-60C, and GPS-V have an audible alarm. Only the G-II, G-III(), and G-V have rotateable screens (Horiz. or Vert). The G-II, G-III(), G-12, G-12Map, and G-12XL, units run about 20 hours on (4) AA alkaline cells. All Garmins will accept external 12vdc power and serial data through a four pin plug, except the G-12, G-38, G-40, eTrex (Series), and eMap which require a voltage regulator. The G-12Map, eMap, eTrex (all), GPS-60C, and GPSmap 76 units operate at 3.0vdc and require low voltage antennas such as the GA-27C or GA-26C. However, these low-voltage antennas will also operate on the older high-voltage receivers. The 26 antennas have a BNC connector while the 27 antennas have an MCX connector. Check your receiver to see what kind of jack it has. MAGELLAN RECEIVERS: Magellan SporTrak Color: The SporTrak Color (about 370) resembles the SporTrak Pro. but the case has been completely re-designed. The buttons do not protrude as with the Pro and are somewhat harder to press. It weighs 5 grams more than the Pro to incorporate an electronic compass and barometer. The SporTrak Color contains one extra key, a Mark button, - not available on the Pro. The Enter key is now in a more convenient spot in the center of the rocker switch. The unit contains a quadrifilar antenna, and receives GPS signals best when held vertically. The most noticeable characteristic is that the screen is exceptionally clear and bright with (16) colors - especially with the backlight ON (which also backlights the keys). The default ON is with the screen backlighted to maximum. Pressing (and holding) the power button decreases the backlight to half and then to OFF. The backlight can be set to turn off from 30 seconds to ten minutes. Any time a key is pressed, the light comes on for the selected time and brightness. This procedure enables the screens to be read easily in any lighting condition. The Color screen is much more visible than the Magellan ColorMap and has about 50 more (Pixels ) than the Pro. Compass: The 3-axis compass is a major plus for Magellan over Garmin. The compass retains its accuracy with any tilt angle. With the Garmin GPSmap 76S. you have to hold the unit vertically for best reception but horizontally to read the compass. The map and compass can be oriented to Magnetic or True North, and the compass will read out in Degrees or Mils. To switch off the compass (for use in an automobile, for example), use MENU, Setup, Compass Orient, GPS Course. The compass will then show direction of travel. Garmin units accomplish this with just a push of a button. Magellan SporTrak Pro: about 250US, appears to be a Magellan Map-330 packaged in a more ergonomically pleasing package, and is 14g lighter. Named keys are replaced by symbols. The screen resolution is the same, but the Pro screen is a little whiter, more visible, and the backlight is brighter. The keys are smaller and not quite as easy to use. The Pro has the same operating system as the Map 330 with the addition of a 3-D Road Screen which is the same as in the Meridian Gold . The Pro comes standard with a base map consisting of cities, highways amp major roads, waterways, airports, parks, fixed navaids, buoys, lighthouses, marinas, and obstructions. The SporTrak Pro basemap is the same as the MAP 330M base map. The SporTrak Map comes standard with a base map consisting of cities, highways, airports, The 330 contains Cities, Highways, Airports, Waterways, and Parks. The Pro has these and adds Fixed Navaids, Buoys, Lighthouses, Marinas, and Obstructions, waterways, and parks. The SporTrak Map base map is the same as the Meridian GPS base map. The Pro memory includes 9MB of base map and 23MB for uploadable maps. This compares to the 330s 8MB of base map and 8MB of uploadable map memory. The SporTrak Map has a 2MB base map and 4MB for uploadable maps. Magellan Meridian Gold and Platinum : The Magellan GOLD (Ver. 2.09) Mapping GPS receiver (about 300US) is a full-featured and medium cost receiver with a built-in 16 MB basemap (competitive units have 8 MB, Meridian basic has 2 MB) showing worldwide political boundaries, U. S. cities, highways, major roads, national parks, waterways and railways. The GOLD also has a slot for another 8 to 128 megabytes of flash SD memory available for uploading detailed street maps, waypoints and routes from Magellans new MapSend Streets CD-ROM (sold separately). Optional SD memory up to 64MB from vendors other than Magellan will operate in the Meridian units. This receiver is larger and has a larger screen than the SporTrak Pro, see (HERE ). The GOLD has a feature lacking in most other GPS receivers waypoints, tracks, POIs, and topo lines can individually or globally be turned on and off. A FIND waypoints, addresses, cities, highways, parks, waterways feature is provided. You can even ask for the FIND to work nearest the cursor instead of nearest present position. There are 8 sequential user screens. You may turn any you do not want to use to OFF so the sequencing will take less time. Fixed elevation (2D) or GPS elevation (3D) modes can be selected. The GOLD can be programmed to automatically turn itself OFF if signals are lost for a user selectable period. WAAS Compatibility: The Meridian GOLD and family is WAAS and EGNOS compatible. In addition, Magellan has elected to ignore the present do not use flag produced by EGNOS signals (the WAAS for Europe) and allow corrections to operate in Europe. Users should be aware that these signals MAY not be reliable at times. When it come to trackback, Magellan has a significant advantage over the Garmin implementation. The Garmins select only a few percent of the trackpoints to use in the trackback directions, thus tending to cut corners. This (from personal experience) can cause one to run aground when following a curvy river in low visibility. In the Magellan implementation, each and every trackpoint is used in the trackback steering directions. Meridian Platinum Compass and Barometer: The function of this electronic fluxgate compass is an advance over the design of the Garmin compass. Where the Garmin compass must be held horizontal to read, the Magellan three-axis compass can be read from horizontal to a tilt to vertical at which point the back of the unit is the heading being read. The vertical position is also the most optimum position for signal reception, thus the best arrangement for locating a Geocache - for example. COG (Course Over Ground) Pointer and Icon: This unique pointer, not available in the Garmin units, is a useful new feature. When using the Compass Screen to steer to a destination, the goal is to align the destination Pointer and the COG Pointer together. When both of these pointers are lined up, regardless of your heading, you are moving in a straight line to your destination. This is a welcome feature for sailing enthusiasts. Barometer: In addition to the electronic compass, the Meridian Platinum provides a mini-weather station with temperature and barometer information. The accuracy of the barometer is hard to discern. Tests made in cool weather show that the barometer readings vary considerably with temperature changes. As compared to our measurements of Garmins 76S barometer accuracy of 0.02 Hg, the Platinum barometer appears not to indicate a useful measurement. MAGELLAN MAPSEND MAPS MapSend DirectRoute: These maps which are in color and support automatic routing are about 130. They are unique in that they can be installed on several existing Magellan receivers not initially designed for automatic-routing maps. They include the SporTrak Color, Pro, and Pro Marine Meridian Color, Platinum, Gold, and Marine. These units first have to be upgraded to Ver. 5.0 firmware (or later) supplied with the map kit. Users of earlier MapSend maps will appreciate these more accurate and up-to-date maps. MapSend Streets and Destinations: This map allows map transfer at 115,200 baud, and four disconnected regions can be uploaded. MapSend Topo USA: This map only allows map transfer at 19,200 baud, and the limit is also four regions. The map contains both topographic information and what looks to be the MapSend Streets USA street detail. MapSend WorldWide Basemap (with topo information): Only one region of this map can be uploaded at a time. It is possible to upload both street information (e. g. as in MapSend Streets USA) and the WorldWide Basemap. The maps are not displayed simultaneously, but if you zoom out far enough, the WorldWide Basemap switches from the detailed map (if loaded) to the new WorldWide Basemap (if loaded). The built-in Basemap can also be displayed if the WorldWide map is disabled. The map-screen Scale is 14th the width. All of the many map details can be turned ON or OFF. Automatic Map Switching: The unit switches off the street detail from 350m to 700m zoom and then switches to the WorldWide basemap map at 1.4km zoom. At 2.5km, panning the cursor will reveal the closest waypoint to the cursor whether the waypoints are displayed or not - up to some unknown distance from the waypoints. Past this distance, the cursor reveals the elevation. Map Detail settings have no effect on the topo map except at Highest where the street map always takes over at 2.5km zoom. From the smallest to the largest region upload, the file was always about 1MB in size. Apparently the first 800K or so is the program to generate contour lines from the Digital Elevation Model (DEM) database. Map Utilities: Map Utilities (also present in the Pro 4.04, but not the Platinum) is accessed from the first MENU selection. It has two selections: Change Map and Delete File. Change Map has selections of: BaseMap and Detail Map Under BaseMap: Default Map or BaseMap. mgn can be selected Under Detail Map: Detail Map Off or Secndmap. dat can be selected Under Delete File: Basemap. mgn or Secondmap. dat can be deleted Normal operation would be with: BasemapBasemap and DetailMapSecond-Map NOTE: One must remember to Save these settings, before they will take effect. LOWRANCE RECEIVERS: Lowrance iFinder Expedition c. The iFinder Expedition c is about 250. One of the first things you notice that it has a very bright and crisp screen with the backlght on. The included maps contain elevation contour lines, but do not auto-route. When checked in the Menu, there is a Popup Help screen that describes each function when highlighted. The c models add a 64MB SD card, SDUSB card reader, and MapCreate 6 with USA Topo mapping software on six CDs for about 90 more. The iFinders electronic compass and barometric altimeter will display direction and altitude for serious hikers and backpacker. The internal memory is large enough to store up to 100 routes, 1000 waypoints and 1000 event markers. The 16-channel GPS, color handheld mapping GPS unit includes a unique Scout Mode, electronic compass, barometric altimeter, built-in microphone, and MP3 player capabilities. The Expedition will accept pre-loaded FreedomMaps USA (about 100) on a single 128 MB SD memory card that cover multiple states. They give you all the features found in the MapCreate mapping software, but without the necessity of using a computer. The iFinder Expedition comes standard with built-in continental U. S. and Hawaii background maps featuring interstate exit services. Lowrance iFinder: Ver. 1.2.1 with MapCreate 6, is about 365. The Lowrance GM-100 was the first GPS receiver with user uploadable maps. The iFinder is the first consumer model handheld update from Lowrance since the pace setting GM-100. A few of the unique features of the iFinder are: a) Will accept either MMC or SDC memory cards up to 128MB, b) has optional color case faces, c) holds routes, tracks, waypoints AND maps in the removable memory module, d) an easy and advanced user interface makes for easy initial use while providing advanced capabilities for more experienced users, e) 1000 waypoints, 1000 event marker icons, 100 routes, TEN savable trail (tracklog) points with up to 9,999 points per trail (MOST of any handheld GPS I know of. If you want MORE points, just carry more MMC cards with you.). f) 37 zoom ranges from 0.05 to 4000 miles, All waypoints, routes and tracks are downloaded by the removable memory module (No serial port is currently provided but a USB or parallel port can be used for loadingreading the MMC cartridge depending on model selected.). There are four iFinder configurations, each including the same GPS receiver but different accessories. a) iFinder (basic) just has the GPS receiver and manual and nothing else. b) iFinder Plus includes iFinderManualMapCreate 6 and a 16MB MMC card and card reader, c) iFinder Atlantis is a marine model and includes a 16 Meg MMC card with high detail mapping of the continental USA coastline and d) iFinder Express is designed for inland USA use and has a 32MB MMC card loaded with much of the SEARCH ABLE POI database. DELORME RECEIVER . Delorme EarthMate GPS Receiver . This 150 receiver (can come bundled with Street Atlas 8) is a 12 channel receiverantenna combination, but has no display. It is rain resistant and so may be itself mounted on your cars roof. The EarthMate GPS receiver is designed specifically to work with Delormes Street Atlas 4567 software and unless connected to a laptop with SA running, the EarthMate shuts down and provides no data. This unit acquires reasonably quickly and maintains lock not quite as well as most other 12 channel parallel receivers. Overall, it is among the lowest cost GPS receiversoftware packages, but its lack of a stand alone display, and the fact that it only works with Delorme Mapping software products makes it less desirable than others. Speed capability is reported as 900 kph. The Earthmate and Tripmate have been reported to be among the least accurate of the low cost GPS receivers. The warranty on the EarthMate receiver is 60 days. GPS-to-MAP (Intermediate Software): Third party software is essential to realizing the full potential of integrating the Garmin receivers with the Delorme Street Atlas maps. These auxiliary programs allow you to download routes, tracks, and waypoints to files that can be shown on the Delorme maps, white paper maps, or saved for future uploads back to the Garmin receivers. G7ToWin is a (free) WindowsNT program by Ron Henderson. The program will download in one operation from the Garmin receivers, waypoints, routes, proximity points, tracks, and symbols (if they exist) to text and Street Atlas 345678 files in all the various ways Street Atlas can present these data. G7ToWin has been updated to support both Garmin and Magellan receivers with all the symbols Garmin has of this date. It now supports the Street Pilots 10-character waypoint and routepoint names for downuploading and display and will interface with the new Street Atlas 789. Upgrades will be available at G7ToWin above. You have complete control as to how any downloaded track or route LOOKS in Street Atlas. It can be solid, or highlighter, and be any SA color or thickness. Routepoints can have Route No. names, comments, or none, and they are connected by lines, where with Street Atlas they are not. Waypoints can have names with or without comments. Street Atlas tracks are lines instead of dots. EasyGPS (free) is an easy way to create, edit, and transfer waypoints and routes between your computer and many models of Garmin, Magellan, and Lowrance GPS units. Using EasyGPS, you can manage all of your waypoints and routes, and display them in lists sorted by name, elevation, or distance. EasyGPS connects your GPS to some mapping and information sites on the Internet, giving you easy access to street and topo maps, aerial photos, weather forecasts, and nearby attractions. EasyGPS can exchange GPS data with EasyGPS, PanTerra and ExpertGPS users. GPS Utility (40) is an easy-to-use application that provides management and manipulation of GPS information. You can use it to transfer data tofrom a GPS receiver and store the data in PC files in one of several text formats. The program converts between different map datums and many coordinate formats (LatLong, UTMUPS, country grids etc.). Information can be filtered in various ways and waypoints sorted according to specified criteria. Using a scanned in bitmap you can digitize waypoints, routes and tracks. Route and track statistics are available and can be transferred into other programs for analysis (i. e. spreadsheet programs). You can plot your GPS information as a map and add map annotations in text or image form GPS Utility is particularly useful for editing and splicing together track and route segments. You can use it to convert tracks into a route and set of waypoints or convert Routes into tracks. Search patterns can be generated in either track or routewaypoint forms. Other tools allow you to analyze and average the GPS information. Routes may be exported as Route cards. Some special purpose file import and export functions are also provided. GARtrip from Shareit by Heinrich Pfeifer (v. 115, US 30) is a Windows program that presents Garmin waypoint, route, and track data on a white map suitable for analysis and printing, true to scale. The program supports the Garmin G-12 and G-III symbols. One feature includes converting coordinates fromto: Longitudelatitude, UTM, German Grid, Swiss Grid, French Grid (Lambert), British Grid, Irish Grid, Swedish Grid and any number of user defined grids, all with the proper geodetic datum. The program shows and accepts great circle distances between waypoints. Advanced route planning with speed and time is included. GARtrip imports and exports Garmin PCX5, Gardown, Garlink, Waypoint, and OziExplorer files suitable for editing and uploading into the GPS. Garmin PCX5 program (75). This program has been discontinued by Garmin in favor of MapSource. At last check, Garmin was giving a US80 discount to any current PCX5 owner toward the purchase of any MapSource or MetroGuide product. Vector-Map Software : Delorme Street Atlas (SA) is a 25 upgrade (or about 50 otherwise.) Two CD ROMs of SA have new enhancements which add substantial utility to the program. Address to address directions are not for just the current city, but for the whole USA. That is, the quickest route from 1 Beacon Street, MA. (02111) to 1 Market Street, San Francisco, CA (94111) is quickly calculated. In this version, ZIP codes arent required. These routepoints are spoken as you drive along giving several warnings approaching each routepoint. Waypoints with NAMES and stored tracks can be downloaded and displayed on SA. However, routes downloaded to SA do not show any lines connecting the routepoints. An example of how G7ToWin can distinguish between a mixture of downloaded waypoints and routepoints (with lines drawn between routepoints) is shown (HERE ). Draw Object Text Notes and Place Notes (waypoints created by SA) containing LatLong with the first 6 note characters are shown in the Names list and the first 16 note characters are shown in Comments when uploaded to the Garmin receivers. Uploading Map Notes results in no recognizable names or comments in the Garmin receivers. Routes can also be uploaded to Garmin and Lowrance receivers and to later model Magellan receivers. (Consult Delorme or Magellan for specific model compatibility.) Map Tech Terrain Navigator has a new presentation of a topographic maps in 3-D. The review compares it with Delormes Topo USA 3.0. Terrain Navigator can also show GPS waypoint, route, and track data on the 3-D maps. Scanned-Map Software: These programs are able to convert almost ANY paper map into a GPS raster map. The map doesnt even have to have any LatLong notations on it. The procedure is to scan in the map and export it as a. GIF or. BMP file to the map program. Next you use the register function to record the LatLong of identifiable street intersections on the paper map. This can be done by matching intersection LatLongs determined by PM3 or SA45 with the paper map. After registering the map with two to four determined positions, it becomes a perfectly good GPS map on which the GPS data can be accurately displayed. Even aerial photographs may be scanned and used as maps. Ozi Explorer v. 3.80 (65US) is similar to Fugawi with some added desirable features. The first thing you notice is how fast it can import a CD of USGS DRG maps (30 seconds vs Fugawis seven minutes). The next thing is how easy and fast it is to pan the DRG maps (see example (HERE ). One click on the index map re-positions the main map instantly. You can also re-position the map by dragging it. Ozi allows you to leave your GPS on the Datum of the map, so that you can observe the LatLong in the same datum on both the GPS and the computer, the coordinates of which will then be the same. This approach requires that you remember to change the GPS datum when you change to maps with different datums. Ozi is capable of displaying data stored on Garmin, Magellan and Lowrance receivers. This version of Ozi recognizes BSB charts (see example HERE ). Unlike Fugawi, Ozi shows tracks and waypoints on the index map and can upload an individual waypoint by clicking on it. Ozi supports Garmin Symbols up through the G-III. Ozi can register maps at nine points providing a better correction for distorted maps where Fugawi registers only three. Both programs switch maps at the neat line. Up to 20 route s in different colors plus the Garmin Symbols can displayed by Ozi. (Fugawi displays one route and no symbols.) Custom track logs can be created by Ozi but not Fugawi. In the above version, Ozi can now print the maps to any desired pre-determined scale or coverage without loss of detail. Fugawi also prints without loss of detail, but its difficult to predict what will be printed. OziExplorer also has a feature that will calculate an area of an enclosed GPS track or a manually-made track. The results can be expressed in Sq. m, Sq. km, Hectares, Sq. Ft. Sq. Yds. Sq. Miles, or Acres. Under Options is Area Calculation. When activated, one can load any stored track, and Ozi will calculate the part of the track that encloses an area. An actual MAP is not necessary. Just select the Blank Map and load the track. As an alternative, one can CREATE an enclosed track plot by clicking on selected area points of a loaded map which will also calculate an area. See: Comparison Between Ozi Explorer and Fugawi. Fugawi v. 2.19 (Sam Rea ) is a 95 Windows scanned-map program which can uploaddownload, waypoints, routes, and tracks with the Garmin and current EagleLowrance receivers. Waypoint names are shown on the map next to easy to see small yellow squares with the names in black on green. Placing the cursor over a waypoint causes its Description to be displayed. A sky view of the satellites is included. A double click on the map creates a waypoint which can be used as part of a route to be uploaded to GPS receivers. The scanned maps will switch automatically as you travel along. Routes are drawn with red lines, and tracks are blue linked cookie trail dots. The GPS present position icon can be selected from several and will rotate as the direction of travel changes. Fugawi allows the GPS to be continuously set to WGS-84 while the map datums are converted by the software. This latest version allows control of printing any portion of the loaded map without any loss of detail. Fugawi now has Canadian topographic maps available in the BSB format on CD. NOTES: One must remember to select TrackRecord in addition to TrackShow in order to display the real time track. With waypoints Save on Exit turned ON, all waypoints cant be cleared from the maps on re-load unless ONE waypoint remains. Raster-Map Software: MapTech OffshoreNavigator has the unique ability to use aerial photographic maps of complex shoreline detail not available on the USGS BSB charts. The review has several examples of the photographic maps with a tracks and routes made on the Homosassa River in 1996 with a Garmin G-45 superimposed on them. Vista (v. 1.21) by RMS Technologies (199): This program can display and record real time GPS tracks on scanned raster maps, Vista Flight Sectional raster maps (99 extra for each half of the USA), and Vista street vector maps. It works with any NMEA 183 GPS output, including the Magellan. The tracks recorded by Vista can be played back in seconds. Vista can show a vector map, a flight sectional, and a terrain profile at the same time (Included with Vista is the geological elevation data for the whole USA to a resolution of 3,000 horizontal and 100 vertical.) Thus the terrain profile between any two points in the USA or that in front of the direction of travel can be displayed in a small box. Vista vector and raster maps can be installed on the hard drive one square degree of LatLong at a time to eliminate the need of a CD ROM. Vista maps CANNOT be printed. In order to display Garmin Waypoints, Routes, and Tracks on the Vista maps as Overlays, one must purchase the Garmin program PCX5 (75) and obtain GARMIN. EXE (free) from the URL above. (Note: PCX5 has been discontinued.) GPSS Moving Map by Robin Lovelock of Sunninghill Systems: GPSS is now running in 115 countries, and you may download the software, and over 1 GBytes of mapping for these countries from the web site. You may also download sound files to make it speak Japanese, Russian, Italian and other languages in addition to English. GPSS is issued free to the public as a means of contacting businesses around the world who supply it in large quantity, or use it for more specialized remote tracking applications such as radio, cellphone, OrbComm and Inmarsat-C satellite communications. The free USA maps provide displays of the major highways and street-level detail in limited parts of the USA and Europe in response to e-mailed requests from GPS users as follows: Support is provided for the street level mapping off the Microsoft Streets and Trips CDROM within USA, and AutoRoute Express 2000 CDROMs within Europe. The program supports a verbal command package for computer control as you drive along, but this is from another supplier at 50US. Software support for the US Tiger data is available from the web site. The audio output tells you where you are about every two minutes. This is really interesting for awhile, but annoying as time passes. There is no way to adjust the announce interval, but you can turn the audio on your computer off. Commentary . Some map programs have serious limitations: The map accuracy of Street Atlas 8 amp 9 was improved over 6 amp 7, but only is some parts of the country where it is now worse. Street Atlas 2003 has a new and very difficult user interface. Street Atlas cannot download waypoints from any Garmin receiver that uses 10-character waypoint names. - And it still cannot download routes from the Garmins with LINES drawn between routepoints. Street Atlas can show real time GPS tracks, but erases the track plot when the map re-centers. The only production Garmin unit that can simulate moving from a keyed-in position is the G-12XL, which makes the unit useful for evaluating map software function and accuracy. The Lowrance GM-100 can also simulate a keyed-in position and movement. The Garmin eTrex series cannot do waypoint averaging. The Garmin GPSmap 76 series are very versatile receivers except, the green-cast screen is not as easy to read as others. For the record . We have personally evaluated, to the best of our ability, all of the hardware and software mentioned, except as noted, and have no connection, financial or otherwise, to any of the manufacturers of the above hardware or software. If you have any comments, additionscorrections, or to request a review of your PC mapping software or hardware, please let us know via Email below or by fax: Joe Mehaffey. W2JO (770) 886-1767 Jack Yeazel. N4TEB Thanks, and good navigating (c) 1997- 2009. All rights reserved.

No comments:

Post a Comment